del 20 - A kiss or two

- bye Harry. sa jag och började gå emot dörren. Han rörde sig inte ur fläcken utan jag såg att han började gå precis innan jag stängde dörren. Sekunden efter jag stängt dörren gled jag ned to golvet. Mina knän var helt svaga och jag kunde inte hålla mig uppe längre. Jag avbröt mig själv i mina tankar. Jag borde inte käna såhär. Jag har aldrig kännt såhär. Skärp dig förfan. Jag skakade lite på huvudet, tog ett djupt andetag och gick upp till mitt rum. Var jag kär? Jag visste inte ens att jag kunde vara kär. Nej jag kan inte vara kär. 

 
 

När jag kom upp till mitt rum gick jag direkt och satte på datan." Måste prata med Frida" var de ända som fanns i mitt huvud. Var jag verkligen kär? Kär i Harry Styles? Tanken skrämmde mig. Jag ville bara prata med Frida och höra vad hon hade och säga, även om jag visste att hon skulle säga något som: Åhh herre gud Jennifer! GUd va glad jag är för dig! Det klart du är kär! Du blir väl lite pirrig i magen när du ser honom, eller hur? Åh ni kommer vara så fina tillsammans!

Men ändå jag måste få höra de. Så klart var datorn segare än vanligt på att starta. Jag satt och snurrade mitt hår runt mitt finger för att inte slå sönder hela jävla datorn för att jag visste att den var svindyr och jag hade alltid velat ha en Mac Book. Men just nu brydde jag mig faktiskt inte, jag ville bara att den skulle starta.

Efter bara några sekunder som känndes som en evighet snartades den och jag skrev in mitt lösenord. Jag öppnade skype och loggade in på facebook för att skriva till Frida att hon skulle logga in på skype. Hon var alltid inne på facebook så man kan alltid nå henne där och et var så himmla dyrt att sms:a här från London till Stockholm. så därför hade vi kontakt genom facebook istället.

LOGGA IN PÅ SKYPE NU!!!!!! skrev jag till henne som ett medelande. Bara någon sekund efter såg jag att hon hade loggat in på skype. Jag satte på mig mina hörlurara som man kunde prata i och började prata med Frida.

-Hej gumman hur är det? Har du det bra? Saknar dig så ortoligt mycket! sa Frida

-Harry kysste mig. Sa jag och struntade i hennes alla frågor och gick rakt på sak.

-Va gjorde han?! Åh herre gud! Hur känds det var den bra? VAr de tungor med? När hände detta? Har han kysst dig flera gånger?

Hon övervälde mig med frågor som jag visste att hon skulle göra men det var därför jag älskade henne så mycket.

- Nej inga tungor bara en helt vanlig kyss. svarade jag.

-Åh herre gud! när kysste han dig? HAr han gjort de flera gånger?

-Nej bara en gång alldeles nyss... svarade jag och började tänka på hans mjuka läppar som passade så perfekt mot mina...NEj men herre gud vad är det jag tänker på föresten! So what han kysste mig EN gång, big deal.

-Åh jag visste att de skulle bli såhär! jubblade Frida och märkte inte min innre diskution i mitt huvud.

-Men du kysste tillbaka va? frågade Frida plötsligt.

-Ja... svarade jag lite osäkert.

-Åh Jennifer ni kommer vara så fina tillsammans! sa Frida glatt.

-Men jag vet inte om jag gillar honom på DET viset, sa jag lite tyst.

-JO men det är ju klart att du gör! Du kysser inte tillbaka vilken kille som helst! Du känner någonting för Harry jag vet de. Ge honom en chans hjärtat! Gör de.

Det kändes så skönt att hon sa så. Att jag skulle ge honom en chans, jag mena varför inte? Killen är ju snygg och han är ju jätte snäll. Varför inte? Jag är ju för fan en tonåring som är till för att ta dumma beslut så varför inte?

Jag och Frida fortsatte prata en stund till. Efter att klockan passerat 12 var jag super trött. Jag sa god natt till Frida och lovade att höra av mig om det hände något mer mellan mig och Harry. Hon var nog mer exalterad av de här en jag. Haha. Jag bytte om till en stor T-skirt och kröp ner i min stora säng. Jag sommnade bara någon minut efter.

Jag vaknade av att solen sken in igen mina stora fönster. Jag öppnade ögonen och såg att klockan var 10.33 Jag kollade min mobil för att se om det hänt något nytt. 1 mytt sms från....Harry. Hjärtat slog ett extra slag. Jag öppnade medelnadet och läste:

Good morning babe! Had a great time last night! Would you like to take a coffe with me today? xx.

Jag tänkte efter på vilken dag det var och kom på att det var lördag alltå var jag ledig idag. Jag knappade in:

-Hi, me to! Yes I would love to! See you at starbucks in 30? xx.

Jag fick snabbt till svar:

-Awesome! See you soon! xx.

Jag hoppade upp ur sängen och försökte bestämma mig vad jag skulle ha på mig. Jag kollade runt bland alla mina kläder men efter ett tags letande fick det bli bli ett par slitns shorts med guldiga nitar på och ett grått slappt linne. Det såg väldigt varmt ute så jag tog ingen kofta. Jag tog min guld klocka och sprang in i badrummet för att bortsa tänderna. Tog en snabb titt i helfigurspeglen. Mitt hår såg hemskt ut! snbbt tog jag ur hårborsten ur andra lådan och borstade igenom de och drog fingrarana igenom de några gånger. Efter det orkade jag inte fixa mig mer utan lät mitt långa blonda hår hänga ner över min rygg som de va. Jag sprang ut ur badrummet och och tog fram min halvstora svarta väska och stoppade ner hörlurar, plånbok och en vit slapp kofta ifall jag skulle börja frysa. Jag tog mina ray bans och satte dom på huvudet och sprang ner för alla trappor. I köket stod Camille och torkade köksbordet. Jacob låg på golvet och lekte med någon leksak men Lindsey och John syndes inte till.

-Good morning! Sleept well? fråga Camille.

-Yes thank`s! svarade jag.

Jag snörade på mig mina vita låga converse och skulle precis öppna dörren när Camille ropade från köket:

-Don´t you want some breakfast?

-No I´m good! I´m gonna take a coffe with a friend! See ya´! ropade jag.

-Okey, have fun! hörde jag precis innan jag stängde dörren. Jag började gå i rask takt för att hinna till starbucks som jag nu hittade till.

När jag öppnade dörren till starbucks plingade det till. Jag kollade mig omkring och såg harry sitta vid ett bord. När han såg mig sken han upp i ett leende och jag besvarade det glatt med ett leende jag med. Jag gick fram till bordet där harry satt och satte mig mitt emot honom. Han hade redan köpt en caffe latte till mig och en smörgås.

-How did you know that I haven´t eat breakfast? frågade jag

-I didin´t but I just guessing sa han och blinka med ena ögat.

Jag smakade av de varma cafet och väntade på att hans skulle säga nått för jag hade ingen aning om vad jag skulle säga. Som tur va sa han efter någon minut:

-So, you weren´t that bad on bowling... sa han med ett leende. och sen flöt de bara på. Vi pratade och pratade och pratade och det var så lätt att prata med honom och han fick mig att skratta många gånger. Plötsligt kollade han på klockan.

-I´m sorry but I have to go now. Me and the boys have some work to do but maybe we can watch some movie tonight or something...?

-Okey yeah sure, that sounds great! svarade jag. Vi reste oss och gick ut från starbucks.

-So I´ll call you when we´re done.

-yeah do that. Ehm I guess I´ll see you tonight! sa jag och var precis pågväg att börja gå hem när han drog in mig i en kram. Jag kramande tillbaka och drog in hans unerbara doft. Jag vände upp blicken och kollade in i hans fina gröna ögon. Han böjde sig ner och jag ställde mig lite på tå när våra läppar möttes i en mjuk härlig kyss. Jag ville bara ha mer och mer och mer och mer av dom. Eller hela han föressten. När vi avslutat kyssen viskade han i mitt öra:

-I like you. A lot. och jag kunde höra hur han log.

Jag log mot honom och sa nästan lika tyst som han:

-I like you to, A lot.

Jag såg hur han log och böjde sig fram och kysste mig i pannan innan han vände sig om och började gå mot sin bil. Jag stog kvar en liten stund och log fåningt för mig själv innan jag kom på hur man rörde benen igen. JAg vände mig om och började gå hemmåt.
Ja jag tror att jag är kär. På riktigt.

När jag kom hem var det helt tyst i huset.

-Hello? ropade jag men inget svar.

Jag gick in i köket och såg en lapp ligga på köksbordet.

Me and Jacob went to buy some food and John and Lindsey are with Lindesy´s and Jacob´s grand parents today. We´ll be home to dinner. Have a great day!

Love Camille

Jag lät lappen ligga kvar på köksbordet och gick upp på mitt rum. Jag satte mig vid datorn som jag den här gången inte hade stängt av utan bara satt på vilo läge och rörde på musen så skärmen tändes upp. Jag loggade in på twitter och såg att jag hade super många händelser. Jag klickade upp en ut av dom. Det var från någon som hette: @Ilove_1D.
"Is this you?" hade hon skrivit. Jag klickade på länken hon länkat och det kom upp en bild på mig och Harry. Och inte vilken bild som helst utan den när vi kysstes för bara några minuter sen utanför starbucks.
Jag tröck snabbt ner den och kollade mina andra händelser och alla handlade om min och harrys kyss. Nåra skev: Oh I´m so happy for you guys! men dom flesta var bara hat. Allt ifrån: How could you take my boy?! Till: You doesen´t desurve him. You fucking hit him in his face bitch! osv.
Dom elaka orden sårade mig. Hur kunde dom bara skriva så till mig! Dom kände inte ens mig! Och harry hade ju sagt att han gillade mig. Gillade mig mycket. Jag hade inte blivit kär i honom pga att han var känd. Jag hade blivit kär i honom för att han var han. Inte för nått jävla kändis liv. Jag är inte den som bryr mig om vad folk tycker om mig men när folk som inte ens känner mig  dömmer mig för en bild blev det för mycket. Det gjorde ont i hela mig av dom hårda orden. Jag hade varit så säker förut vad jag skulle göra. Att jag skulle ge honom en chans och ge efter för min kärlek till honom men nu är jag inte så säker längre... Är allt hat verkligen värt min kärlek till Harry...?




Så där kapitel 20! Hoppas ni gillar de! Är ganska nöjd med de... Kommentera så mycket ni orkar och tipsa era vänner! Ska försöka skriva en presentetion av mig någon dag men har dock lite mycket den här veckan men så småning om ska ni få veta vem jag är också!
xoxo. Lovisa



gulliga personer
Postat av: Alina

Jätte bra! Dom är så söta tillsammans, och allt är så spännande :D x

2012-05-24 @ 21:28:11
URL: http://alinabergkvist.blogg.se/
Postat av: Emma

super bra del :)

2012-05-24 @ 22:00:06
Postat av: victoria

Jättebra skrivet. De är jättesöta tillsammans så hon får inte ge upp det nu. :D

2012-05-28 @ 16:27:22
URL: http://crazybuttrue.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0