del 13 - Good bye

När vi gått halva vägen stannde jag och Harry bara kollade på mig.

- so.. i'm going back to London tomorrow.. sa han och lät ganska besviken

- yeah.. svarade jag och försökte låta besviken trots att det inte gjorde mig så jätte mycket.

- but promise to DM me if you ever come there? sa hon och log stort.

Jag skrattade åt honom och nickade helt utan tanke på att jag faktiskt skulle flytta till London om 6 dagar.

- i will.

- good. Han drog in mig i en mysig kram och tillslut drog jag mig ur den.

- i really have to go now. But DM me or something sa jag och log för att inte verka helt okänslig.

Han nickade och våra vägar skildes åt. Jag haltade hela vägen hem och skulle troligtvis göra det i några dagar. Nåväl. Jag ångrar inget.





Jag vaknade av att min väckarklocka ringde och tänkte nu var dagen snart här. I morgon kl 13.45 ska jag ta flyget till London till familjen Charles. Det känns overkligt att jag bara ska lämna Sverige, min familj och Frida i 3 hela månader. Frida och jag hade lovat varandra att ringa eller sms:a varje dag och i kväll ska vi ha en avskedsmyskväll, först ska hon hjälpa mig att packa mina saker sen ska vi ska äta massor med B&J, godis och så ska vi titta på film hela kvällen och natten. Jag låg kvar i sängen i några minuter till och mös, min säng som jag nästan kommer att sakna mest av allt! Tillslut var jag tvungen att gå upp. Jag gick fram till garderoben och tog fram ett par knallgula, höga shorts och till det en svart bandeau med ett vitt slappt linne över. Jag packade min bruna skolväska och gick ner till köket. På köksbordet stod det ett fat med två stycken ost mackor med paprikaskivor på och bredvid ett stort glas med apelsin juice. Framför glaset var det ett dubbelvikt papper som lutade mot glaset. Jag gick fram till bordet och tog upp lappen, jag väcklade ut lappen och började läsa lite tyst för mig själv.
" God morgon Jennifer! Jag hoppas att du har sovit gott nu näst sista natten i Sverige. Jag gjorde frukost till dig idag eftersom det är din sista dag i skolan på länge och du måste ha bra energi för att klara av dagen. Jag och pappa kommer komma hem lite senare i kväll och Alice ska sova hos en kompis men du och Frida klarar er nog. Ha det bra i dag! puss & kram Mamma"
Jag satte mig ner och började äta på ena mackan. Vad gulligt av henne, mamma som annars aldrig brukar göra frukost till mig, tänkte jag och tog en klunk av den färskpressade apelsin juicen. Surt, precis som jag vill ha det, inga sötningsmedel här inte. När jag hade ätit klart båda mackorna och druckit upp juicen och ställt disken i diskmaskinen så gick jag upp och borstade tänderna. Påvög ner för trappan satte jag upp håret i en tofs och tog sedan på mig mina nytvättade, vita låga converse och haltade iväg till skolan. 

- Som alla vet så är det jennifers sista dag idag. Hon ska ju äka till London och vara au pair, sa Anna och rynkade på näsan närhon sa "au pair". Så alla kan väl säga hejdå till henne nu och sen slutar vi för dagen. 

Alla slog ihop sina matteböcker och gick fram till mig. Alla kom fram till mig förutom Sanna som satt kvar på sin plats och höll på med sin Iphone, men tittade upp ibland och gav mig en bitch blick. Sanna har alltid varit den som ger spydiga komentarer bara för att trycka ner en. Hon har inga direkta vänner i vår klass men hon har smörat sig in hos alla andra i dom högre klasserna. Hon brukar stå i korridorerna med dom, fnittra och kasta med sitt svarta långa hår som går ner till midjan. Jag kan se på henne att hon bara är falsk så jag försöker ignorera henne så gott det går. Jag kramade om alla och sa hejdå. sedan gick jag och frida till våra skåp som ligger bravid varandra.

- Jag förstår bara inte varför vi inte får större skåp, sa Frida samtidigt som hon tröck in matteböckerna i skåpet och tog ut sin stora svarta väska. Man får ju inte plats med någonting!!!

- Det är kanske för att du har så stor väska, behöver du verkligen allt det du har där i? jag skrattade lite åt henne efter som hon har alltid med sig onödiga saker som smink, hårsprey och säkert tio par hörlurar m.m.

- Man vet aldrig vad som kan behövas. Kom så går vi, så vi hinner packa.

När vi kom hem så gick vi direkt in till köket där alice satt vid köksbordet och pluggade.

- Vad gör du här? Ska inte du hem till nån kompis? frågade jag henne.

- Jo snart, jag ska gå om typ en halvtimme.

- Okej, vi ska bara ta lite mellis sen går vi upp och packar.

Vi gjorde några ost-och skinkmackor och tog ett glas oboy var. Sedan gick vi upp på mitt rum dör vi satt ett tag och bara pratade medans vi åt mackorna. När alla mackor var uppätna satte jag på lite musik och tog sen fram fyra resväskor, två som var ganska stora och två som var lite mindre. Vi började fylla en av dom stora resväskorna med kläder och när den var full satte vi igång med den andra stora väskan. För att få plats med alla mina kläder så var vi tvugna att använda både dom två stora och en av dom små. den sista resväskan fyllde vi med lite blandade saker som smycken, filmer, böcker, tidningar, min dator och min systemkamera såklart. När vi äntligen var klara så var klockan redan 19.08 så vi gick ner till köket och hämtade ut glassarna ur frysen och godiset ur skafferiet. Vi tog också ett varsit glas och en fanta flaska och sedan ut till vardagsrummet där vi bullade upp med kuddar och filtar i hela soffan. 

- Men vilken film ska vi se da? frågade Frida.

- Eftersom det är mig sista kväll här i Sverige så bestämmer jag att vi ska se på Titanic. 

- Nej, men varför måste vi se den igen?! Vi ser den hela tiden.

- Den är ju bra!! Sluta klaga nu och ät din glass, sa jag och skrattade åt henne för jag vet hur mycket Frida gråter åt den. Jag gick fram till TV:n och satte igång filmen.

Jag vaknade med ett ryck av att någon puttade till mig. Jag tittade upp och såg Frida sitta och stirra på mig med rödspängda ögon och tårar rinnande längs kinderna. Jag kunde inte hålla mig för skratt för hon såg så rolig ut med tofsen på send. 

- Sluta skratta, hur kunde du göra så här mot mig? Du vet hur mycket jag gråter åt den här filmen och så somnar du bara. Du kunde åtminstonde hålla dig vaken, sa hon medd arg röst mendans hon log.

- Förlåt gumman, men jag var tydligen trött.  

- Jaja, jag förlåter dig men bara så du vet så finns det ingen glass kvar.

- Va? Har du ätit upp all glass, det var ju för sjutton tre burkar, varför sparade du inget till mig, sa jag chockat.

- Ja, du får skylla dig själv för att du sov jag satt här ensam i tre timmar vad skulle jag göra? Det finns åtminste godis kvar, sa hon och räckte mig godis skålen. Nu har jag valt film, och jag har valt Hitta Nemo.

Filmen rullade igång och jag lyckades hålla mig vaken hela filmen. Men när filmen var slut så orkade vi inte gå upp och göra i ordning oss så vi somnade på soffan bland alla kuddar och filtar.

Nästa dag

Jag lastade in den sista väska i bilen och gick sen och satte mig i baksätet mellan Alice och Frida. Pappa startade bilen och vi rullade i väg till flygplatsen. 

- Hur känns det? frågade mamma från framsätet.

- Konstigt, svarade jag. Det känns inte verkligt typ.

- Jag förstår det, du ska ju vara borta i tre månader. Det borde kännas konstigt.

Resten av bilresan satt alla tyst och när vi kom fram till flygplatsen gick vi direkt till incheckningsdisken och lämnade av mina väskor. Sedan gick vi till säkerhetskontrollen där vi var tvugna att säga hejdå eftersom dom andra får inte följa med längre. Jag började med att krama pappa och mamma och sen var det Alice tur som var alldeles blank i ögonen.

- Jag vill inte att du ska åka, sa hon. Åker du bara för att jag är så jobbig, för jag kan bättra mig. Jag lovar!

- Nej tänk inte så Alice! Det är inte ditt fel, jag länge velat göra det här.

- Jag kommer sakna dig bara så du vet.

- Jag kommer sakna dig med, men vi får ringa varandra ofta, okej? sa jag tillbaka och kramade henne. Jag kände att och grävde in sina fingrar i min stickade långärmade tröja och grät mot min axel.

- Nu är det min tur, hörde jag Frida säga och jag släppte Alice som gick till mamma och kramade om henne. Jag vände mig om till Frida som kastade sig i mina armar. Vi kramades en lång stund men tillslut släppte vi varandra.

- Ring mig när du har kommit fram, sa hon och kollade på mig med blanka ögon.

- Jag lovar!

Jag vinkade till dom och sa hejdå innan jag vände mig om och började gå till säkerhetskontrollen. Jag kramade hårt om mitt hanbagage samtidigt som jag kände tårarna bränna innanför ögonlocken. Jag blundade och när jag öppnade ögonen igen kände jag att en tår börja rinna längs min kind. Jag tog snabbt upp handen och torkade bort den innan någon hade sett någon. Efter säkerhetskontrollen gick jag vidare till Gate 22 för det var därifrån jag skulle flyga ifrån. Dom hadde redan börjat släppa på folk på planet så jag ställde mig i kön och när det var min tur så lämnade jag fram min biljett och gick in i planet. 19A 19B 19C och tillslut såg jag min plats 19D. Som tur var satt jag vid fönstret så jag kan titta ut genom fönstret. Jag satte fast säkerhetsbältet och tog ur min Ipod och hörluran ur väskan innan jag la den under stolen framför mig. Jg satte i hörlurarna och satte på shuffel. Och Fly med Nicki Minaj och Rihanna, ironiskt tänkte jag, lutade mig bak i stolen och blundade. 


Del 13! Woop woop!
I morgon hade jag tänkt skriva en liten presentation om mig (Malin) så ni vet vem jag är ;)
Ganska lång del enligt mig, hoppas att ni gillar den! / Malin xx

   

 


gulliga personer
Postat av: Emma

Super bra:D

2012-05-13 @ 17:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0