del 12 - good bye

- Yes. jag flinade lite och borstade sen bort gruset från mina händer och knän. Blod. jag stänade lite och Harry vände sig åt mitt håll och reagrade direkt på att jag blödde ganska mycket på ena knät. Han kastade sig mot mot och såg helt förtvivlad ut.

- i'm soooo sorry! are you okay?!

- haha calm down Harry, i'm fine. and it's not your fault.

- i dosen't look fine! utbrast han förtfarande förtvivlad. Follow me too my hotel. it's not far away from here.


- no Harry! really i'm fine. jag försökte övertala honom så jag slapp följa med till hans hotell. Men han höll ett fast grepp om min arm. Han ledde mig framåt, kastade upp min longboard och bar den i högerarmen.
- Harry! i dosen't live so far away from here too. I Swear i'm fine!

- stop it. You know i'm not going to just let you go home alone with that knee. don't you see how much blood that is? sa han och pekade på mitt knä. Jag gav upp och haltade efter honom till hans hotell. Han höll fortfarande i min longboard med högerarmen och ett fast grepp om mig med vänsterarmen. Trots att jag inte ville erkänna det var hans arm verkligen stödjande. Mitt ben gjorde otroligt ont och jag gav ifrån mig en högljudd suck när jag märkte att blodet börjat rinna på mina skor. Harry tittade på mig som om han läst mina tankar.

- We can fix that when we get to my hotel. don't worry.
Efter ungefär 5 minuters gående kom vi till stans största hotell. Jag hade gått förbi här flera gånger men aldrig trott att jag nån gång skulle in på det. Jag såg flera tjejer sitta i lobbyn och precis innan vi gick in stannade Harry och tittade på mig.

- sorry for this but can i borrow your glasses? sa han och nickade mot mina solglasögon.
Han satte på sig dom och drog sen på sig huvan och gick lite diskret in på hotellet. De få fans som var där verkade inte direkt reagera. vilket var till min lättnad.
Vi gick fram till hissen och Harry klickade på knappen och hiss dörrarna öppnades. Han tröck på 7an och hissen började åka uppåt.

- you're quiet? sa han och bröt tystnaden

- i really don't know what to say. svarade jag snabbt. So is the other boys going to be there? sa jag och fick inte direkt svaret jag hoppades på.

- yes i think so. why?

- nothing.

- i didn't thought you where a fan sa han tyst.

- i'm not. svarade jag och började nu bli irriterad. Trodde han att jag undrade om dom var där för jag ville träffa dom? Helt tvärt om.

- oh, you mean it that way. svarade Harry och jag såg hur ett leende av lättnad formades i hans ansikte.

Hissen plingade till och dörrarna öppnades. Harry gick fram till en dörr och låste upp den. innefrån hörde jag hur en av killarna ropade.

- Harryy! you really need to start packing!

Harry suckade och slängde av sig skorna. Sen ställde han longboarden mot väggen. Han vände blicken mot mig som hade fått av ena skon men kämpade med den andra. Bara att böja knät gjorde ont. Innan jag han tänka mer böjde sig Harry ned och hjälpte mig av med den. Han bärde upp den i handen.

- come. han förde mig mot en av dörrarna. Han öppnade den och klev in i ett enormt badrum. Han pekade mot toaletten och menade att jag skulle sätta mig. Jag satte mig på den och kollade på knät. Det var massor med grus och såg ganska djupt ut. ännu en gång hörde jag nån av killarna ropa på honom. Och plötsligt stack en av killarna in huvudet i badrummet. Först med blicken på mig. sen Harry. Sen mitt knä. Jag såg hur han grimaserade med ansiktet och kollade mot Harry igen.

- what happend?

- we fell with the longboard. sa Harry och flinade lite skamset. Louis can you go and get a scissor?

Killen som tydligen var louis försvann snabbt ifrån badrummet och kom tillbaka väldigt snabbt med en sax i handen. Han räckte fram den till Harry och gick sen fram till mig och satte sig på huk framför mig. Han granskade mitt knä länge och sen vände han blicken mot mig.

- does it hurt?

- a bit. only when i walk or bending it.

Han nickade och gick sedan till Harry. Dom sa något tyst och jag blev lite irreterad över att jag inte hörde vad dom sa. Jag hörde hur Harry suckade och gick sen fram till mig och la upp min fot på en pall som var i rummet.
Han gjorde det mycket försiktigt. Han tog fram en pincett och började försiktigt ta ur grusbitarna som var i såret. Jag såg hur han grimaserade. Han tyckte nog det var ännu värre en jag tyckte. Jag satt och kollade upp i taket för jag hade ingen lust att kolla på när han drog bort grus från såret. Det såg hemskt ut. Jag tjöt plötsligt till av smärta och kollade ner på Harry som nu börjat rengöra såret med... sprit? Jag vet inte vad det var men jag litade på att han gjorde rätt.

- sorry.. sa han

Jag log lite.

- it's alright.

Han lindade in benet i något som såg ut som bandage och sen slog han ihop händerna och såg nöjd ut. Jag himlade bara med ögonen och reste mig upp. Det gjorde fortfarande ont men det kändes bättre än innan. Jag tackade honom och gick sen tillbaka till hallen. Harry försökte få mig att följa med och hälsa på resten av killarna men jag vägrade och han gick med på mitt beslut.

- i'm following you home. sa han och började sätta på sig skorna.

- no Harry i'm alright. sa jag och log för att visa att det var bra.

Han bara kollade på mig och fortsatte sen sätta på sig skorna.

- Just half way then?! sa jag och gav honom en seriös blick. Han himlade med ögonen och nickade sen.

När vi gått halva vägen stannde jag och Harry bara kollade på mig.

- so.. i'm going back to London tomorrow.. sa han och lät ganska besviken

- yeah.. svarade jag och försökte låta besviken trots att det inte gjorde mig så jätte mycket.

- but promise to DM me if you ever come there? sa hon och log stort.

Jag skrattade åt honom och nickade helt utan tanke på att jag faktiskt skulle flytta till London om 6 dagar.

- i will.

- good. Han drog in mig i en mysig kram och tillslut drog jag mig ur den.

- i really have to go now. But DM me or something sa jag och log för att inte verka helt okänslig.

Han nickade och våra vägar skildes åt. Jag haltade hela vägen hem och skulle troligtvis göra det i några dagar. Nåväl. Jag ångrar inget.

del 12! wohoooo! / Lisa x

gulliga personer
Postat av: Emma

SUPER BRA !! :)))))

2012-05-09 @ 17:18:28
Postat av: Olivia

AWESOME!!! :D

2012-05-10 @ 22:32:36
URL: http://snaggletooth.devote.se
Postat av: Alina

Let me say weehoo! Riktigt bra :) hoppas nästa del kommer snart! xx

2012-05-11 @ 23:51:15
URL: http://alinabergkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0