del 25 - i love people who smile while it's raining

OBS: minst fyra kommentarer till nästa

- i'm going to a school party. would you like to help me with my hair? sa hon lite blygt.

Jag sken genast upp. Ändå sen jag lämnat frid hade jag inte haft någons hår att leka med så detta ville jag gärna göra. Jag följde med Henne till badrummet. Hon hade långt ljust vackert hår så jag bestämmde mig för att göra en vattenfallsfläta och locka resten av håret. Hon log tacksamt mot mig när jag var klar. Sedan gick hon mot dörren och vinkade hejdå till mig.





Harry och jag hade bestämt att vi skulle gå på en dejt. Och efter det skulle vi sova honom. Han berättade inte vad vi skulle göra bara att jag skulle klä mig fint. Jag hade inte hört något från Harry på hela dagen. Men jag antog att det var något med att det skulle bli mer spännande så jag struntade i det och gick till mitt rum och började gör mig iordning.

Jag gick in i min stora garderob och bestämde mig för att välja någon av klänningarna Camille köpt. Jag velade mellan två olika klänningar, en gråbrun kort känning med en öppen rygg eller tajt åtsittande beige klänning. Efter att länge funderat valde jag den brungråa för det kändes som att den skulle passa in bättre till denna kväll. Jag kollade bland mina klackskor och min blick drogs direkt till ett par enkla men snygga svarta skor. De skulle bli perfekta. Jag sminkade mig ganska enkelt med en guldig ögonskugga och eyeliner. Jag var nöjd med hur det blev och jag reste mig från stolen för att hämta upp några toffsar och hårspännen.Jag gjorde en inbakad fläta i luggen och satte upp håret i en snygg bulle. Nöjt gick jag från mitt rum och gick ner till hallen. Jag kollade mig en sista gång i speleln och rättade till en hårslinga som landat fel innan jag öppnade dörren och gick ut.

klockan var 8 minuter över sex och Harry var nu 8 minuter sen. Jag gjorde en tyst suck och drog benen närmare brösten där jag satt på bänken.
Jag kollade återigen på klockan som visade 18.37. Jag kollade igenom min inkorg för att se om Harry skickat ett sms. Men det var tomt. Jag klickade upp honom och tvekade lite innan jag klickade på ring. Jag kom till telefonsvararen och hårt tröck jag på lägg på. Ett stort täcke av moln hade lagt sig över himlen och jag kände hur jag smått började hacka tänder. Jag kände en regndroppe slå hårt mot min bara arm. Jag kollade ut mot parken jag satt i och såg nu regndropparna bli flera. Människorna som gått innan ökade nu tempot och skyndade sig för att söka skydd från regnet. en timme och 14 minuter sen. Regndropparna blev större och flera och jag behövde inte vänta länge innan hela jag var genomblöt. Det började droppa från mitt ansikte men jag kunde inte resa mig. Det var som om mina fötter inte fungerade utan jag bara satt kvar på bänken och såg alla människor springa förbi.

random människa från parkens perspektiv
Jag såg en flicka sitta på en av bänkarna. Hon rörde sig inte ur fläcken. Hon försökte inte undvika regnet. Hon verkade knappt reagera på att det regnade. Plötsligt såg jag hur hon började le. Leendet visade inga känslor. Det var ett stelt leende. Som om hon döljde något. Mycket riktigt. Minuten efter hon började le såg jag hur allting brast i henne. Hon började gråta och lutade huvudet mot hennes knän. Jag kunde höra hur hon grät trots att jag stod flera meter därifrån. Sakta började jag gå åt hennes håll.

- i'm sorry miss. How are you feeling love? frågade jag henne. Hon vände upp blicken mot mig och hon var helt svart i ansiktet. Smink överallt. Jag såg att hon försökte få fram ett leende. Men det var som att det inte gick. Hon kollade ner på sina händer och jag stod kvar och log mot henne.

- why are a beautiful girl like you sitting here in the rain crying? frågade jag och hoppades på svar denna gång. hon öppnade munnen men stängde den snabbt.

- I was going to meet a friend of mine. But he is a bit late. svarade hon och log. Jag nickade vänligt mot henne. Hon drog handen på sin kind och kollade på den. Hon la märke till att hon hade smink i hela ansiktet.

- do i look terrible? sa hon och flinade lite försiktigt

- A bit funny. But you still look lovely. svarade jag henne. Jag kände en hand på min axel och jag vände mig om. Där stod en kille i ungefär samma ålder som flickan och kollade på mig och sedan på flickan.

- thanks I can take it from here. Sa han och log vänligt. Jag kollade på flickan innan jag nickade och vände mig sedan om och gick därifrån.

Harrys perspektiv:

Jag kastade mig in i bilen. Det hade blivit försenat i studion och min mobil låg hemma. Jag hade inte på något sätt kunna säga till Jennifer att jag var sen. 'du är en hemsk människa' hördes om och om igen i mitt huvud när jag tryckte på gasen för att åka mot parken där vi skulle mötas. Jag hoppades på allt att hon skulle vara kvar. Och att hon inte skulle hata mig.
När jag kom till parken såg henne. Hon satt helt genomblöt på parkbänken och log mot någon. Bredvid henne stod en kille och pratade. Jag gick fram och pratade med killen och gick sedan raka vägen till Jennifer. Jag gjorde en chansning och gav henne en kram. Hon kramade mig tillbaka.

- i'm so sorry I really am if you just let me explain. viskade jag mot hennes öra. Hon kramade mig hårdare och jag kände att hon skakade på huvudet.

- you're here now. And that's all that matters. Hon släppte mig ur kramen och kollade in mig i ögonen. Jag pussade hennes blöta panna innan jag tog ett grepp runt hennes midja och lyfte upp henne från bänken. Hon skrattade åt mig när jag bärde henne mot min bil.
Vi åkte mot min lägenhet istället för resturangen. Vi fick ta det någon annan dag för jag kände att det inte riktigt var rätt tillfälle till att äta på en fin resturang. Jag svände in vid huset och vi gick ut ur bilen. Jag gav henne återigen en kram innan jag öppnade dörren åt henne.
KOLLA EN DEEEL! jag gjorde det! hihi. minst fyra kommentarer till nästa kom ihåg det!

gulliga personer
Postat av: Anonym

Super!! :)

2012-06-15 @ 23:47:45
Postat av: Alina

Jätte bra!! Awesome del, hoppas nästa kommer snart :) xx

2012-06-16 @ 12:00:22
URL: http://alinabergkvist.blogg.se/
Postat av: g

asum :)

2012-06-16 @ 22:32:20
Postat av: Anonym

grymt :)

2012-06-17 @ 17:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0