del 24 - bad dreams

harrys perspektiv
Jag gillar verkligen den här tjejen. Jennifer gör mig lycklig hela tiden. Jag har aldrig mött någon som henne förut, Jag vill bara krama och pussa henne varje sekund. Vi hade umgåtts väldigt mycket nu och vi kysser varandra hela tiden. Betyder det att vi är ihop? Jag vet inte hur hon känner men jag vill verkligen det. Jag ska samla mod och fråga henne. Jag vill att hon ska vara min och ingen annans. Bara min.

Jennifers perspektiv
Jag visste inte riktigt hur det låg till mellan mig och Harry. Jag ville att han skulle bli bara min. att det skulle vara vi. Men tänk om han inte kände detsamma? Tänk om jag bara var en av hans tjejer? Men Harry var väl inte sån? Varje gång jag ser honom så vill jag bara hoppa upp och ner och tjuta av lycka. Jag var tvungen att prata med Harry om detta. Imorgon skulle det ske.
Jag låg länge i sängen och funderade tills mina ögonlock blev tyngre och tyngre och jag somnade.

- Jag gillar dig Harry. Jag tror jag är kär i dig. sa jag till honom. Efter att han inte sagt något på några sekunder kollade jag upp och mötte hans blick. Jag såg ingenting. Hans blick var tom och han var varken glad eller lycklig. Jag kunde inte läsa av honom alls. Min puls började höjas och mina ben började darra. Varför svarade han inte? Jag kollade ner i marken igen men reagerade när Harry sakta började backa ifrån mig innan han vänte på sig och gick fram till en otroligt snygg tjej. Han tog hennes hand och gav henne en kyss. Han kollade snabbt bak mot mig och mötte min blick. Han kollade på mig i något som kände som år.

- Du tog för lång tid på dig. sa han försiktigt.

Han vände sig sakta om och jag såg honom försvinna. Mina ben vek sig och jag föll ner på marken. Den hårda asfalten smällde hårt mot min kropp när jag föll. Men ingen smärta kunde göra ondare än det han nyss sagt till mig. "du tog för lång tid på dig" orden upprepades i mitt huvud. Allt jag kunde se var Harrys ansikte. Jag hade aldrig fått mitt hjärta krossat. Jag hade aldrig trott att det skulle göra så ont. Plötsligt började alla citaten om hur ont det gjorde bli rimliga. JAg kände någon ruska om mig. Jag hörde Harrys röst. Var han tillbaka igen?

Jag slog upp ögonen och Harry gav mig en varm kram.

- are you okey?!

Mina tårar bara rann. Av både glädje och sorg. Det där var den värsta drömmen jag haft. Harry lyfte upp mig så jah nu var lutas mot hans bröst medans han sakta strök mig på ryggen och försökte tysta mig. " i'm in love with you Harry." Viskade jag sakta och tyst mot hans bröst. Han släppte greppet om mig och kollade nu djupt in i mina ögon. Han hade hört vad jag sagt.

- What did you just say? Sa han och jag såg att ett leende smög sig upp till hans läppar.

Jag tog ett djupt andetag och upprepade de jag sagt. Jag släppte ögonkontakten och viskade.

- i'm in love with you Harry.

Han tog handen under min haka och lyfte sakta upp den så kan kollade in i mina ögon.

- I am in love with you too. sa han och närmade mig med hans huvud. Han kysste mig länge. Inga tungor utan bara en kärleksfull kyss som betöd mer än 1000 ord. Jag log när hans läppar släppte mina. Han var kär i mig. Och jag avr kär i honom. Kunde det bli mycket bättre? Jag la mig sakna ner igen och slöt ögonen. Jag kände hur Harry låt och tittade på mig. Men det gjorde mig ingenting. I just denna sekund kunde jag inte vara mycket lyckligare. Ingenting kunde få mig ledsen nu. När jag vaknade upp nästa morgon hade Harry gjort iordning frukost till mig. Och på sängen låg hans stora stickade tröja. Jag tog på mig den och gick mot köket. Han gav mig en mysig kram innan vi satte oss vid bordet.

Tre dagar hade gått utan att jag och Harry hade träffats. Jag hade tagit hand om Jacob och när Harry var på signeringar och i studion. Det fick mig verkligen att sakna honom. Trots att vi pratade varje dag över telefon och så gott som smsade varandra var femte minut. Varenda litet sms fick mig att skina upp och bli lycklig. Jag förstod inte riktigt hur vissa förlållanden kunde hålla när mobiler inte fanns. Kanske var det bra att vara ifrån varandra? Men jag ville inte vara ifrån Harry. Jag ville vara med honom varje timma på dygnet. Men mobilen fick funka bra i dagsläget. Det var två dgar tills jag skulle få träffa Harry. Jaghade redan pratat med camille och hon har gett mig tillåtelse till att stanna där över helgen. Jag hade allt tur osm fick bo hos en sån bra familj. Det hade kunnat bli en hemsk familj som utnyttjar ungdomarna. Ändå kom jag hit. hade inte kunnat hitta någon mycket bättre. Jag avbröts i mina tankar av att Lindsey kom in i vardagsrummet.

- i'm going to a school party. would you like to help me with my hair? sa hon lite blygt.

Jag sken genast upp. Ändå sen jag lämnat frid hade jag inte haft någons hår att leka med så detta ville jag gärna göra. Jag följde med Henne till badrummet. Hon hade långt ljust vackert hår så jag bestämmde mig för att göra en vattenfallsfläta och locka resten av håret. Hon log tacksamt mot mig när jag var klar. Sedan gick hon mot dörren och vinkade hejdå till mig.

så! här har ni er ett inlägg! kom ihåg nu att visa hur grymma ni är och kommentera så lovar jag att nästa kommer snabbare :) / Lisa x

gulliga personer
Postat av: Alina

Aaaw gullig del!! Riktigt bra :) längtar till nästa del, as always! x

2012-06-12 @ 23:17:51
URL: http://alinabergkvist.blogg.se/
Postat av: emma

älskart!

2012-06-12 @ 23:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0